Stappenplan voor een Succesvol Recruitment Evenement

Wil je dat je volgende recruitment evenement volloopt van gekwalificeerde kandidaten? Hieronder staat een duidelijk stappenplan om studenten het beste te bereiken:

Stap 1: Wees Helder en Aantrekkelijk in je Communicatie

Zorg dat je uitnodiging meteen duidelijk maakt wat deelnemers kunnen verwachten. Wat maakt jouw evenement bijzonder? Of het nu gaat om unieke netwerk kansen, leerzame workshops of een Q&A met topmanagers, zorg dat het eruit springt. Er zijn namelijk voldoende alternatieven wat studenten met hun tijd kunnen doen.

Stap 2: Zet Sociale Media in Je Voordeel

LinkedIn, Instagram en TikTok zijn de grootste kanalen onder studenten, maar de aandacht van een student wordt steeds beperkter. Zorg dus dat de boodschap binnen een paar seconden helder is, en dat je de aandacht trekt. Je hoeft niet meteen een aanmelding te krijgen, enkel een like of volg krijgen kan al een goede eerste stap zijn.

Stap 3: Werk Samen met Universiteiten en Hogescholen

Bouw een bruggetje naar hogescholen en universiteiten; zij kunnen je helpen om de studentenpopulatie direct te bereiken. Vaak kunnen zij jouw evenement promoten onder hun studenten, wat weer scheelt in jouw werk. Hier helpt Uni-Jobs enorm mee.

Stap 4: Geen urgentie? Dan geen haast!

Als er geen strakke deadline of voordeel is om nu al aan te melden, dan gaan studenten dat ook niet doen. Als voorbeeld, de eerste 10 aanmeldingen krijgen een gratis goodiebag met bedrijfsartikelen.

Stap 5: Maak Aanmelden Supermakkelijk

Niemand heeft zin in een ingewikkeld registratieproces. Zorg voor een eenvoudige, snelle aanmeldpagina. Minder klikken = meer registraties!

Stap 6: Persoonlijk

Stuur persoonlijke uitnodigingen naar toptalenten die je niet wilt missen. Een persoonlijke benadering laat mensen zich speciaal en gewaardeerd voelen.

Stap 7: Vraag om Feedback en Blijf in Contact

Leer van wat goed en minder goed ging bij vorige events. Vraag om feedback en gebruik dit om je evenementen steeds beter te maken. En vergeet niet: een kleine herinnering sturen naar degenen die zich al hebben ingeschreven, kan geen kwaad en helpt om de opkomst hoog te houden.

Overige Blogs